FANDOM

цар Батий або Батий Джучієв син Чингізов нащадок (з роду Чингізового) - ординський цар, син Джучі і онук Батия, засновник так званої "Золотої Орди" - згодом найбільшого за розмірами і впливом уділу у складі царства Ординського, який претендував на владу в усьому царстві. На чолі одного з ординських військових з'єднань захопив і піддав вогню і мечу стольний Києв, столицю Великого князівства Руського. Основною причиною цього кроку за деякими даними була зрада представників правлячої князівської династії, які пообіцявши допомогу наказали київському воєводі захищати місто за всяку ціну. За ординськими правилами, майже однаковими щодо всіх завойованих міст, це автоматично означало знищення міста. Допомога воєводі так і не надійшла. З іншого боку, існують джерела, які вказують на те, що цар Батий позиціонуючи себе як всі ординські козаки і отамани того часу вільним степовиком, вільною людиною по волі Божій, що стоїть вище будь-яких віровчень, прихильно ставився до християнства і що у складі з'єднання Батия були присутні степовики-християни руських степів. Як би там не було, а багато нащадків царя Батия згодом прийняли православне віровчення (в той час як інші мусульманство, буддизм і можливо навіть іудаїзм). Саме сином царя Батия був ординський царевич і вельможа Сартак, який один з перших представників ординської знаті фіксується в літописах як християнин (за візантійською класифікацією - несторіанського толку). Онуком царя Батия була Феодора Сартаківна - дочка царевича Сартака, який загинув досить рано (судячи за все був підступно вбитий), яка вже була охрещена в православній руській вірі по всім канонам і одружилася з Глібом Васильєвим сином князем Білозерським. Унаслідок цього шлюбу народилася Марія Глібова дочка Білозерська, дружина Данила Олександрова сина великого князя Московського і матір великого князя Московського Івана Данилова сина Калити, з якого починається бурхливий розвиток і піднесення Великого князівства Московського, яке врешті решт зробило можливим фактичне перетворення всього царства Ординського на царство Руське, яке відбулося за 200-300 років.