FANDOM

thumb||250px|Голландська карта центральної Євразії 1705 року, в якій регіон названо Тартарією

Центральна Євразія - регіон у центрі Євразії, з унікальними географічними, кліматичними і культурними особливостями, унікальною стародавньою і неповторною історією і культурою, який становить і може розглядатись як єдине ціле у контексті історії людства, людського суспільства і планети Земля. Відрізняється від західної Євразії (Європа) і східної Євразії (далекий Схід). Північне Причорномор'я і зокрема Україна історично і географічно, як окремий регіон складають найбільш західну частину центральної Євразії, являючись одночасно найбільш східною складовою Європи, Східною Європою.

Центральна Євразія - надзвичайно різноманітний і багатий регіон, який включає практично всі існуючі кліматичні зони, види ландшафтів тощо. В центральній Євразії можна знайти все - безкінечні поля і степи, густі ліси, високі гори і полонини, повноводні річки і озера і безводні пустелі, величезну кількість різних видів рослин і тварин, розмаїте багатство природних копалин. Найбільшими країнами регіону є Росія, Казахстан, Монголія і Україна.

Історія Edit

[[Файл:Katun.jpg|250px|left|thumb|Природа Алтаю. Річка Катунь]]

thumb|350px|right|Скіфи - стародавні жителі степів сучасної України, тобто заходу центральної Євразії у повсякденному вбранні, який включає шапки-ушанки примітивної форми - головний убір євразійських степовиків, в т.ч. українців, на протязі тисячоліть

Регіон вважається одним з найбільш давніх регіонів земної кулі, по яким розселилося людство, а за деякими даними саме з даного регіону і почалася його історія і розселення по всій планеті.

thumb|right|300px|Чумаки - українські купці, які на протязі століть торгували по всій центральній Євразії

[[Файл:2006-07_altaj_belucha.jpg|thumb|250px|left|Гори Алтаю. Гора Бєлуха]]

File:Astana-steppe-7748.jpg

Центральна Євразія відома як місце виникнення і розквіту численних стародавніх культур, держав і цивілізацій, які зробили великий внесок у розвиток людства і загальнолюдського суспільства земної кулі.

В різні часи, в різних мовах і письмових джерелах по відношенню до регіону використовувалось багато різних назв і термінів. Серед найбільш відомих - старогрецька Велика Азія на противагу Азії Малій (звідки потім виникло поняття Азія, як противага Європі), Велика Скіфія на противагу Скіфії Малій (сучасна Україна), Велика Тартарія, Велика Русь, Велика Росія, Великий Степ та інші.

Українці в Центральній Євразії Edit

Українська діаспора здавна була присутня в багатьох країнах Центральної Євразії. Ще в часи древньої Скіфії жителі України контактували з Середньою Азією, Межиріччям, Індією. З часу виникнення, розвитку і зростання впливу Великого князівства Руського, яке було включене у склад Монгольської імперії, а потім царства Руського, Російської імперії і Радянського Союзу вихідці з України практично постійно з тих чи інших причин розселялись по всьому регіону. Так ще в XIV-XV ст. руські воїни у складі ординського військового контингенту служили на сході центральної Євразії і навіть далі - в Китаї, руські купці торгували в Індії, а руські козаки і селяни нарівні з представниками інших племен і народів регіону в якості першопрохідців освоювали безкраї простори Уралу, Алтаю і Північного Сибіру.

Джерела Edit