FANDOM

Росія - одна з назв історичного регіону у Східній Європі (Мала Росія) і центральній Євразії (Велика Росія), синонім слова Русь.

Назва Русь-Русь і (згодом також Русія-Росія) зустрічається в письмових джерелах ще у 9-10 ст. якщо не раніше, як назва спільноти людей (народу русів), сукупності земель і державних структур з ними пов'язаних - Великого князівства Руського.

Після утворення у степах центральної Євразії Великого Євразійського Війська-Орди під керівництвом царя Чингіза, яке об'єднало у своєму складі представників самих різних народів, мов і культур центральної Євразії під збірною назвою монголів, татарів і ординців (ординських козаків), Велике князівство Руське було підкорене (за іншою версією - вступило у військовий союз) Військом-Ордою і включене до складу підконтрольних йому земель. Це відбулось при онуку царя Чингіза - царю Батию.

У складі царства Ординського Велике князівство Руське фактично розпалося на безліч маленьких князівств і держав, частина з яких згодом підпала під владу Литви (Великого князівства Литовського, згодом Литовського і Руського) і Речі Посполитої.

Інша частина руських земель почала поступово гуртуватись навколо Москви, столиці Великого князівства Московського, породивши царство Руське і історичний регіон Велику Русь-Росію.

Паралельно у культурі людей регіону розвивалось поняття свята Русь (світла Росія), яке використовувалось для позначення особливого духовного суспільного простору, царства Божого на небі і на землі, започаткованого Богом-Спасителем для всього людства, особливо православних християн, яке розумілось як спільнота людей Божих, людей святої Русі.