FANDOM

Василь Харитонів син Роде, Василь Харитонович Роде (1930, Брусилів,УСРР - 2010, Москва,РФ) - брат мого діда Григорія, україноруський козак німецького походження, українській і російський військовий інженер і викладач, полковник Радянської Армії.

Життєпис Edit

Народився в містечку Брусилів у 1930 році в україноруській православній християнській родині, нащадок простих українських козаків-гречкосіїв Правобережної України, корінних жителів краю. Прадід по батькові - з сілезських німців, переселився на Україну в першій половині XIX ст.

Народився і виріс в містечку Брусилів у складі Української Республіки у родині Харитона Тихоновича Роде (Рода), українського сільського християнина німецького походження, чий дід Шимон Роде за сімейними переказами потрапив на Україну з Сілезії.

Батько Харитон Тихонович народився і виріс в Брусилові. В дитинстві був знайомий з Іваном Огієнком [1]. був ветераном Першої Світової Війни. Дядько Петро Роде загинув в Західній Європі у 1914 році під час перших німецьких газових атак.

Фашистську оккупацію України пережив у Брусилові разом з батьком і матір'ю. Старші брати, Григорій і Іван воювали на фронті. Згодом поступив і закінчив військове училище, став радянським військовим інженером, будував дороги і мости, в т.ч. у Германії. Був одружений з Нінел Валентинівною Добриніною, племінницею відомого російського митця, художника і скульптора Прокопія Івановича Добриніна (1909-1966).

Помер у Москві 30 листопада 2010 року. Залишив по собі короткі автобіографічні спогади.

Рідні брати Василя Роде Іван Харитонович, український радянський вчитель і директор школи на Фастівщині і Роде Григорій Харитонович, український радянський інженер і винахідник.

Світлини і матеріли Edit

Праці Edit

  • Средства механизации военно-мостовых работ : Установки для возведения опор высоковод. мостов. Лесозагот. лесопил. и электротехн. средства. Автомоб. краны : Учеб. пособие / В. Х. Рода, А. Н. Яворский ; Моск. автомоб.-дор. ин-т, Воен. каф., 20 см, М. МАДИ 1990.
  • Средства механизации военно-мостовых работ : Дизель-молоты, копры, сваебойн. паромы и мостостроит. комплекты : Учеб. пособие / В. Х. Рода, А. Н. Яворский ; Моск. автомоб.-дор. ин-т, Воен. каф., 80 с. ил. 21 см, М. МАДИ 1990

Джерела Edit

  1. http://www.brusilov.org.ua/Articles/People/0097.htm

+ + + Edit

Упокой, Боже, раба Твого Василя і учини його в раю, де лики святих, Господи, і праведники сіяють яко світила; усопші раби Твої упокой, презираючи їх всі согрєшенія.