FANDOM

Василь Олександрович Осьмак народився 8 (20) квітня 1870 року в містечку Гоголів колишнього Остерського повіту Чернігівської губернії. Походив зі спадкових дворян, з козацького старшинського роду. Дитинство і юність минули в Києві, де батько — статський радник Олександр Мусійович Осьмак працював помічником інспектора класів Володимирського Київського кадетського корпусу. За тодішнім порядком мешкав з родиною при корпусі, на казенній квартирі.

По закінченні київської 2-ї гімназії Василь Осьмак пішов стопами батька — 1888 року став студентом математичного факультету Київського університету Св. Володимира. Провчившись чотири семестри, перейшов до Петербурзького інституту цивільних інженерів, який закінчив 1895 року.

1900 року директор Київського політехнічного інституту запросив В.Осьмака на посаду штатного викладача креслення та архітектурного проектування. Мешкав на вулиці Мало-Володимирській (нині О.Гончара), 43, потім на Маріїнсько-Благовіщенській (нині Саксаганського), 46 та 74. Тут, у шестикімнатній квартирі на третьому поверсі, жив з родиною до початку 20-х років.

Наприкінці 1908 року В.Осьмака було обрано на посаду архітектора Університету Св. Володимира. Йому доручили проектування Клінічного містечка на Байковій горі та університетської бібліотеки на вулиці Володимирській. Зважаючи на велику відповідальність та серйозність запропонованих робіт, архітектор здійснив кілька закордонних поїздок з метою вивчення новітнього європейського досвіду — до Німеччини та Австро-Угорщини. Необхідність цілковито віддатися цій справі змусила В.Осьмака залишити викладання в політехнічному інституті.

З початком Першої світової війни В.Осьмак повернувся до викладацької діяльності в політехнічному інституті, з 1 вересня 1917 року став його професором.

Зодчому належить ініціатива організації 1926 року при інженерному факультеті КПІ комунального відділу, який 1930 р. став самостійним навчальним закладом — Київським інженерно-будівельним інститутом. Нині це — Київський національний університет будівництва та архітектури.

Джерела Edit