FANDOM

Неверовская-София-Алоизиевна-1

Софія Неверовська - радянська вчителька, місто Київ

File:Неверовская-София-Алоизиевна-1964.jpg

Неверовська Софія Алоїзівна (27.09.1911 - 19.01.2004) - радянська вчителька змішаного великорусько-польського походження. Багато років працювала викладачем історії у школах різних міст СРСР (нинішніх Казахстану, Алтайського краю РФ і України). З 1950х років і до виходу на пенсію жила і працювала у Києві, у школах Дарницького району столиці.

Онука польського шляхтича з старого русько-польського роду Речі Посполитої, коріння якого сягають часів Грюнвальдської битви, який брав участь у повстанні проти самодержавства 1864 року, за що був засланий до Сибіру (згідно родинних спогадів - на нього донесли рідні брати, щоб отримати спадщину). Народилася на теренах Білгородщині (нині Воронежська область РФ). Донька сільського лікаря і доньки сільського пономаря. Рано залишилась без батька і разом з сім'єю виїхала на Алтай. По приїзді сім'я страшно бідувала - громадянська війна, голод, холод. З того покоління радянських вчителів, які приймали участь у створенні системи сучасної загальної народної освіти на теренах центральної Євразії, зокрема Росії, України, Казахстану та ін.

Під час репресій 1937-38 рр. втратила першого чоловіка, Феодосія Козира (був розстріляний) і ледве сама залишилась жива (з двома малими дітьми на руках). Вдруге одружилась в 1943 році з демобілізованим фронтовиком Григорієм Роде. В 1950х роках разом із сім'єю переїхала на Україну (батьківщину другого чоловіка), до міста Київ. До самої пенсії працювала вчителем історії у школах Дарницького району столиці. Була розумною і чуйною, добре розбиралася в людях, однак на уроках могла бути вимогливою і принциповою, за що учні її інколи жартома називали "залізна Софа".