FANDOM

Неверовская-Варвара-Алоизиевна-12-04-1953-Зыряновск

Варвара Невірівська - радянська вчителька, місто Зирянівськ. 12.04.1953

Невірівська Варвара Алоїзівна (17.12.1893 - 06.06.1983) - рідна сестра моєї бабусі Софії, російська і радянська вчителька російсько-польського походження. Багато років працювала викладачем російської мови і літератури у школах різних міст СРСР (нині Казахстану, Киргизії і Алтайського краю РФ).

Життєпис Edit

По батькові Алоїзію онука польського шляхтича Антона Невірівського, який брав участь у повстанні проти самодержавства 1864 року, за що був засланий до Сибіру.

Народилася на теренах Слуцького повіту Мінської губернії. Донька сільського лікаря. Разом із сім'єю змалку проживала на Білгородщині. Після смерті батька разом з матір'ю і малими братами і сестрами переселилась на Алтай. Сім'я страшно бідувала - голод, холод, громадянська війна. За родинними спогадами в цей період приймала участь у встановленні народовладдя на Алтаї, воювала з білогвардійцями і іноземними інтервентами у місцевому селянському партизанському загоні, нібито її ім'я присутня у списках участників боротьби за народовладдя одного з місцевих краєзнавчих музеїв. Після закінчення громадянської війни активно включилась у суспільне життя краю, пішла працювати вчителькою, взяла дієву участь у розбудові системи загальної народної освіти. Після виходу на пенсію переїхала до дітей в Киргизію.