FANDOM

thumb|right|Фото Козиря Ф. С. 1930х років

Козир Федосій Сидорович (* Template:ДН р. — † Template:ДС р.) — радянський вчитель і викладач українського козацького походження, в 1930-ті роки брав участь в створенні системи середньої і вищої освіти на Алтаї. Працював директором школи, заступником директора Барнаульського педінституту, був членом горкому партії і пленуму обкому. Арештований 5 грудня 1937 року, помер (розстріляний) у тюрмі, його ім'я, так само як і імена багатьох інших репрессованих у 1930-ті роки викладачів і працівників вищої школи на Алтаї на довгі роки було незаслужено забуто.

Життєпис Edit

Народився в м. Семипалатинськ (сучасний Семей) або його околицях, батьки загинули під час громадянської війни. Одружений з Неверовською Софією Алоїзівною, яка під час його арешту працювала вчителькою історії 5-7 класів в школі Центрального району м. Барнаул. Після його арешту жінка залишилась вагітною з трьохрічною дитиною на руках і як жінка «ворога народу» була звільнена з роботи і залишилась практично без засобів до існування.

По деяким даним, репресований у зв'язку з тим, що серед його родичів були учасники Народної Повстанської Армії на Алтаї у 1917–1920 рр., можливо його далеким родичем є Козир Михайло Володимирович, один з командирів цієї армії.

З Книги Пам'яті Алтайського краю: Template:Текст

Див. також Edit

Джерела Edit

Категорія:Радянські педагоги Категорія:Уродженці Семея Категорія:Персоналії:Барнаул Категорія:Репресовані