FANDOM

Козак - старовинне слово-самоназва людей центральной Євразії і Великого Євразійського Степу в т.ч. сучасних України, Росії і Казахстану, означає "вільна людина по волі Божій, людина вільної праці з правом на самозахист своїх прав і свобод, в т.ч. зі зброєю в руках, вільний воїн". Могла вживатись також у значенні представника окремого народу, суспільного стану, віросповідання, воїна чи божевільної або свавільної людини, злодія і бандита. В наш час люди, які пам'ятають і вживають самоназву козак, сповідують вчення про вільних людей по волі Божій, живуть по всьому світу.

Пояснення Edit

Козак - вільна людина по волі Божій

Реєстровий козак - людина, записана козаком у тих чи інших документах (реєстрах), в т.ч. реєстровий козак Російської імперії, представник імперського реєстрово-козацького сословія.

Родовий козак - нащадок козаків. Найчастіше поняття вживається нащадками тих людей, хто називав себе козаками, чи значився як козак у тих чи інших документах (напр. реєстрах Російської імперії). Хоч для козаків старих часів всі люди велися від козаків, першим козаком були перші люди - Адам і його жінка Єва святого Писання, з точки зору козаків-християн у якості Першого, Справжнього і Вічного Козака виступав сам Бог-Спаситель, Ісус Христос, Отаман, Батько і Дід всіх козаків, від якого і вівся весь християнський козачий народ.

Самозваний козак - людина, яка сама себе називає козаком.

Червоний козак - козак, який підтримує народовладдя під червоними прапорами (радянську владу).

Козак-християнин - козак християнської віри.

Вислови Edit

Всі люди - козаки і від козаків ведуться. Кожен козак на свій лад. Всі козаки - отамани. Слава Богу, що ми козаки.

Джерела Edit