FANDOM

Протоієрей-Микола-Васильович-Капшученко-Київ-08-04-1957

Микола Васильович Капшученко

— протоієрей Андріївського собору у місті Києві, 08.04.1957, з сімейного архіву]]

Микола Васильович Капшученко (6 грудня 1889, Пирогово, Київський повіт — 19 липня 1959, Київ) — священник, протоієрей Андріївської церкви міста Києва, політв'язень.

Син голови Хотівської волості Київського повіту Василя Семеновича Капшученка (1846–1909). Батько відомої артистки, прими Київської опери і підпільниці у роки ВВВ — Раїси Миколаївни Капшученко (Окіпної).

Життєпис Edit

Народився в селі Пирогово на Київщині у сім'ї волосного голови Хотівської волості Василя Семеновича Капшученка (1846–1909). Був одружений на Анастасії Павлівні Ковальковській (Ковальківській, Капшученко), дочці псаломщика Архістратига Михайлівської церкви у селі Хотівля, Городнянського повіту, Чернігівської губернії. У них була лише єдина дочка — Раїса Миколаївна Капшученко (Окіпна) (1912–1942) — відома артистка і у роки Великої Вітчизняної Війни — відома підпільниця, закатована і розстріляна окупантами.

1913 року посвячений у духовний сан.

З 1919 по 1930 роки служив священником у селі Ковчин Куликівського району Чернігівської області.[1].

У травні 1931 року повернувся в село Ковчин за речами, які залишив у домі Шульги Василя Миновича, у якого знімав квартиру. Але виявилось, що на той час Шульга В. М. вже був розкуркулений, все його майно разом з залишеними речами на зберігання — конфісковано. Тоді ж був заарештований і направлений в ГПУ Олішевського району, де знаходився під вартою 3 дні, потім звільнений. Конфісковані речі так і не були повернуті.

Служив священником Покровської церкви в селі Макошине, Менського району, Чернігівської області.

16 лютого 1933 року заарештований органами НКВД і тримався під арештом.

15 травня 1933 року був засуджений суддівською трійкою (виписка з протоколу № 74/507): «Выслать через ПП ОППУ Севкрай сроком на 3 года, считать срок с 16.02.1933 г. К месту ссылки направить этапом» (справа зберігається в Чернігівському обласному архіві).

Також перед війною можливо деякий час був священником в церкві Кагарлика.

Перед Другою світовою війною і одразу після війни служив у Свято-Миколаївській церкві в районі Святошино м. Києва біля окружної дороги, потім в цій церкві був спортивний зал (Свято-Миколаївська церква була побудована на кошти дачників в 1907 році, а потім зруйнована у 60-х роках XX ст.).

З 1 по 31 червня 1959 року викладав курсантам на пастирських курсах при Київській духовній семінарії.

Останні роки життя майже до самої смерті служив протоієреєм Андріївського собору в місті Києві.

Помер 19 липня 1959 року, похований в місті Києві на Лук'янівському кладовищі — ділянка 20, ряд 11, місце 27.

Примітки Edit

Template:Без джерел

Категорія:Персоналії за алфавітом Категорія:Українські православні священики Категорія:Померли в Києві Категорія:Народились 6 грудня Категорія:Народились 1889 Категорія:Померли 19 липня Категорія:Померли 1959 Категорія:Репресовані