FANDOM

right|thumb|200px|Семен Павлович Бублик

Бублик Семен Павлович (25.04.1909, Капустинці, Пирятинський повіт, Полтавська губернія, Російська імперія — 18.04.1995, Київ, Україна) — український радянський вчений у сфері сільськогосподарських наук, викладач вищої школи, доктор наук, доцент, професор, в 1969—1971 гг. завідуючий кафедрою сільськогосподарських машин у Інституті сільського господарства у місті Києва[1], учасник Великої Вітчизняної і Другої Світової Війни.

Життєпис Edit

right|thumb|250px|Сім'я украънських, трудових, вільних і красних козаків Бубликів, 1926 рік. Семен Павлович Бублик у верхньому правому кутку

left|200px|thumb|Подяка від радянського командування за взяття Берліну

left|200px|thumb|Український красний козак Семен Павлович Бублик у Берліні. 9 травня 1945 року

[[Файл:Бублик-Кузьма-Павлович-2.jpg|thumb|200px|right|старший брат Семена Павловича, вільний і красний козак-революціонер Кузьма Павлович Бублик (1901—1925), вихованець відомого українського революціонера-народника Павла Петровича Бохановського трагічно загиблий в 1925 році, взірець достойної людини, на якому виховувались всі молодші брати Бублики]]

Народився у сім'ї простих трудових козаків-християн Подніпров'я з діда-прадіда Павла Федотовича Бублика і Єлизавети Андріївни, у дівоцтві Кужільної, нащадків закріпачених козаків Переяславщини епохи Гетьманщини, які потрапили у крестьянське сословіє, прямі предки Семена Павловича були кріпаками економій графа Румянцева і графа Голіцина Пирятинського повіту Полтавської губернії.

Рідний брат Кузьма Павлович Бублик (1901—1925) — український вільний і красний козак-революціонер, журналіст, вихованець відомого українського революціонера-народовольця Павла Петровича Бохановського, друга і соратника Льва Дейча, Павла Аксельрода, Лева Мечникова, Михайла Коцюбинського і Євгена Чикаленка, профспілковий і суспільний діяч, один з перших комсомольців Полтавщини, служив у Красно-Козачому Корпусі Української Республіки, трагічно загиблий у 1925 році.

Семен Павлович Бублик закінчив школу у рідному селі, потім у 1930-х рр. навчався в Інституті сільського господарства в Києві. В цей час допомагав сім'ї вижити під час голоду 1932-1933 рр., був свідком репресій проти науково-педагогічного складу Інституту сільського господарства у місті Києві у 1935-1940 рр.

20 червня 1941 захистив кандидатську дисертацію.

22 червня 1941 року як справжній український красний козак пішов добровольцем на фронт. Пройшов всю війну від Сталінграда до Берліна. Серед іншого звільняв від німецько-фашистських загарбників місто Слов'янськ, приймав участь у форсуванні річки Одер. Нагороджений орденами і медалями[2]. Закінчив війну у Берліні. Після цього 2 роки жив у Германії і приймав участь у відбудові і відродженні розореної країни.

В 1968 році під керівництвом доктора технічних наук, академіка Петра Мефодійовича Василенка захистив докторську дисертацію на тему «Механіко-технологічні основи направленої сепарації грубого вороха зернових культур».

Багато років пропрацював на кафедрі сільськогосподарських машин в Інституті сільського господарства в місті Києві, в 1969-1971 рр. працював завідуючим кафедри. Не цурався свого українства, з задоволенням ходив у вишиваній сорочці і викладав українською мовою, незважаючи на тиск з боку частини колег.

Багато років викладав Інституті сільського господарства, проводив наукові дослідження, результати яких публікувались у наукових журналах УРСР. Його роботами також цікавились вчені країн Західної Європи[3]. Результати його досліджень актуальні до сих пір, що підтверджується посиланнями на його праці в кількох сучасних дисертаціях, захищених у 1990-2000х рр., в тому числі на території Російської Федерації, ( Галиуллин, Шаукат Рахматуллович. Разработка ресурсо-энергосберегающих технологий и технических средств для промышленной подработки семян сахарной свеклы. 2004 г. Казань.[4]).

Виступав науковим консультантом у відомого українського вченого Богдана Матвійовича Гевко, опублікував у співавторстві з ним кілька статей і наукових праць.

Праці Edit

  • Бублик С. П. Теоретические обоснования глубокоходных сошников. Ж. Сельхозмашины, № 4, 1949.
  • Бублик С. П. О форме основного профиля симметричных рабочих органов орудий поверхностной обработки почвы / С. П. Бублик// Сб. науч. тр. Киевского СХИ, Киев, 1949. — С. 12-15.
  • Бублик С. П. Конструктивные формы глубокоходных сошников// Сельхозмашина. 1959. — № 4. — с.23-25.
  • Бублик, С. П. Исследование неравномерности дозирования порошковых препаратов в машинах для протравливания семян / С. П. Бублик, Гевко Б. М. // Труды Украинской с/х академии, выпуск 34, Киев, 1971. — с. 79 — 82.
  • Данильченко М. Г.,' Гевко Б. М., Бублик С. П., Линкенерный метод рассчета винтовых дозаторов труды УСХА, Киев — 1974 г. с.-24.

Джерела Edit

  1. [http://nubip.edu.ua/node/1564 Кафедра сільськогосподарських машин та системотехніки ім. акад. П. М. Василенка
  2. [http://podvig-naroda.ru/
  3. The separation characteristics of a combine harvester and a comparison of straw walker performance. B.H. Boyce, R.T. Pringle and B.M.D. Wills., Dept. of Agricultural Engineering, University of Newcastle upon Tyne, England. Journal of Agricultural Engineering Research, Volume 19, Issue 1, March 1974, Pages 77-84.
  4. [http://www.dissercat.com/content/razrabotka-resurso-energosberegayushchikh-tekhnologii-i-tekhnicheskikh-sredstv-dlya-promyshl Диссертация на тему «Разработка ресурсо-энергосберегающих технологий и технических средств для промышленной подработки семян сахарной свеклы» автореферат по специальности ВАК